NEW URBAN MARKETS

NEW URBAN MARKETS

McKinsey’s recent report ‘Urban World: Mapping the economic power of cities’ points to the urban centers that will represent growth opportunities corporations in the coming 15 years. These cities, which mostly today have populations of less than 10 million, are forecast to represent 50% of global GDP growth. Per capita GDP growth and population growth are taken as the most important factors determining urban growth.

 Included in this list of top performing middleweight cities – some of which will become megacities – are 15 cities in China, 4 African cities, and 2 cities in South America. It is also in these middleweight cities that there will be a sharp increase in households with a PPP-adjusted annual income of over USD 20 000.

 China is forecast to contribute to 30% of the world’s increase in GDP.

 These are major potential markets for infrastructure, housing, household durable goods and consumer products.

 This study confirms the apparently unstoppable economic shift to Asia particularly considering that some cities in Europe and North America will see their importance decline.

 While the report does insist on the continued importance of urban markets in the UK, the USA and South Korea, it does stress the importance for companies to be present in China, India, Brazil and Mexico.

 In large countries such as China and India, the report recommends a strategy of concentrating on clusters of cities so as to cover, cost efficiently, smaller cities in the vicinity of the growing and sprawling urban centers.

 LES NOUVEAUX MARCHES URBAINS

 Un rapport recent de McKinsey Urban World: Mapping the economic power of cities’ souligne l’importance des centres urbains qui offrent des possibilités de croissance aux entreprises ces prochains 15 ans. Ces villes, dont la plupart ont aujourd’hui une population inférieure à 10 millions, devraient représenter 50% de la croissance du PNB mondial. Les deux facteurs les plus importants dans la détermination de la croissance urbaine sont la croissance du PNB par habitant et la croissance démographique.

 On trouve dans la liste des villes performantes de taille moyenne – dont certaines deviendront des mégapoles – 15 villes chinoises, 4 villes africaines, et 2 villes en Amérique du Sud. C’est aussi dans ces villes de taille moyenne qu’aura lieu une augmentation importante du nombre de ménages ayant un revenu annuel moyen, ajusté pour le pouvoir d’achat, supérieur à USD 20 000.

 Le rapport prévoit que la Chine contribuera à 30% de l’augmentation mondiale du PNB.

 Cette évolution devrait créer des marchés importants pour la construction d’infrastructures et de logements, ainsi que pour les biens de consommation durable et les produits de grande consommation.

 Cette étude confirme le déplacement, apparemment impossible à freiner, vers l’Asie ; ce d’autant plus qu’elle prévoit un déclin important de certaines villes en Europe et en Amérique du Nord.

 Si le rapport souligne l’importance continue des marchés urbains en Grande Bretagne, Etats-Unis et Corée du Sud, il souligne l’importance, pour les entreprises, d’être présentes en Chine, en Inde, au Brésil et au Mexique.

 Dans des grands pays tels la Chine ou l’Inde, le rapport recommande une stratégie de concentration autour de certaines villes, afin de pouvoir couvrir, avec des coûts relativement faibles, des plus petites villes voisines des centres urbains en pleine croissance.

About michaelakerib

Published a large number of articles on energy and in particular on the geostrategic aspects of energy management and their influence on price. He was a keynote speaker in several conferences, in particular on the development of energy sources in the Arctic which he considers to be one of the future development zones of great merit. He has also published several short stories which show his interst in the surreal.

Posted on March 26, 2011, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

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